De beste Instagram Analytics-tools (en statistieken om bij te houden)

Elke succesvolle strategie vereist vier componenten: het stellen van doelen, implementatie, analyse en verfijning. Instagram analyse behandelen het analysegedeelte van deze vergelijking voor sociale marketeers. Goede Instagram-analysetools helpen je te begrijpen hoe je Instagram-inspanningen hun vruchten afwerpen. Je kunt leren wat werkt en wat niet. Vervolgens ga je verder met het verfijningsgedeelte van de strategie en pas je jouw inspanningen aan om de resultaten te verbeteren en de ROI te verbeteren.

Instagram-inzichten

Als je een Instagram Business- of Creator-account gebruikt, heb je toegang tot deze ingebouwde Instagram-analyse-app. Instagram analyse Insights doelgroeplocatie en leeftijdscategorie (Als je nog steeds een persoonlijk account gebruikt, bekijk dan onze stapsgewijze instructies om nu over te schakelen naar een Instagram Business-account.)

Deze native analysetool in de Instagram analyse app biedt inzicht in de prestaties van je account, waaronder bereik, betrokkenheid, volgers en Instagram-advertenties. We laten je later in dit bericht precies zien hoe je Instagram-analyses kunt bekijken met Insights. Insights is een geweldige gratis tool voor Instagram-analyse, maar het is misschien niet de beste Instagram-analyse-app voor serieuze sociale marketeers. Voor meer robuuste tracking op langere termijn of om je gegevens te exporteren voor een social media-rapport, moet je andere Instagram-analysetools bekijken.

Facebook-advertentiebeheer

Als je betaalde campagnes op Instagram uitvoert, is Facebook Ads Manager een belangrijke bron in je analysetoolbox. Het biedt prestatie- en kosteninformatie voor alle advertenties die je op de Facebook-productfamilie plaatst, inclusief Instagram. Je kunt prestatie-informatie voor je Instagram-promoties krijgen binnen Instagram Insights, maar om een ​​grondige kostenanalyse uit te voeren, moet je ook Advertentiebeheer opnemen.

Instagram-berichtanalyse

Scrol in het overzichtsanalysescherm omlaag naar Inhoud die je hebt gedeeld en klik vervolgens op de pijl naar rechts naast je aantal berichten. Hiermee wordt een lijst met al jouw berichten weergegeven, gesorteerd op de statistiek die je kiest. De standaardwaarde is bereik, maar je kunt kiezen uit een lange lijst met statistieken, waaronder opmerkingen, volgers, shares en meer.

Instagram Stories-analyse

Scrol in het overzichtsanalysescherm omlaag naar Inhoud die je hebt gedeeld en klik vervolgens op de pijl naar rechts naast je aantal verhalen. Net als voor je berichten kun je bereik, vertoningen, enzovoort zien. Je kunt ook exits, forwards en andere Stories-specifieke statistieken zien. Je kunt een periode van 7 tot 30 dagen bekijken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *