Handige tips voor Pinterest content-strategieën

Pinterest uitbesteden

Een gemiddelde gebruiker besteedt elke dag 3 tot 4 uur om te bladeren en updates te posten op sociale media. Dit simpele feit zorgt ervoor dat ondernemers en merken geld moeten pompen in social media marketing. Het maken van de perfecte Pinterest is echter niet eenvoudig waardoor veel bedrijven ervoor kiezen om hun Pinterest uit te besteden bij social media marketeers.

Om bedrijven, ondernemers en marketeers te helpen het meeste uit de inspanningen op het gebied van sociale media te halen in 2021, hebben we besloten om gedetailleerde strategieën voor sociale media-content te ontwikkelen voor enkele van de meest veelbelovende sociale-mediakanalen die er zijn! Laten we beginnen met het populairste sociale mediaplatform onder vrouwen, namelijk Pinterest.

Waarom verdient Pinterest een unieke strategie voor social media marketing content?

Pinterest heeft meer dan 250 miljoen gemiddelde gebruikers die visuele content zoeken, opslaan en delen. Pinterest is het meest geliefd bij vrouwen. Het wordt algemeen beschouwd als een platform om inspiratie op te doen en nieuwe producten te kopen. Pinterest stimuleert contentcreatie, vergemakkelijkt de productverkoop en promoot natuurlijk uw producten of services. Het heeft ook een sterk platform om uw groei bij te houden, advertenties uit te voeren en eenvoudig te organiseren.

Nu we een goed begrip hebben van de mogelijkheden van Pinterest, kan je Pinterest uitbesteden de perfect oplossing zijn voor jouw onderneming. Veel bedrijven willen de tijd en energie is andere aspecten van het bedrijf. Pinterest uitbesteden kan het bedrijf op het gebied van social media marketing naar nieuwe hoogtes brengen.

Pinterest-publiek

Ongeveer 34% zijn jonge tieners van 12 tot 17 jaar. Jongeren zijn voorstander van ongeveer 37% van Pinterest in de leeftijd van 18 tot 21 jaar. Verrassend, nietwaar? Tieners hebben ook de Pinterest-koorts ingehaald en besteden er veel tijd aan.

contenttype

Pinterest als een platform voor sociale media wordt sterk gedreven door afbeeldingen. De meerderheid van de content op Pinterest valt onder Afbeeldingen en Infographics. Dus als je van plan bent om indruk te maken op Pinterest, zorg er dan voor dat je kwaliteitsafbeeldingen en visuele content hebt. Video’s op Pinterest zijn de afgelopen jaren ook gegroeid.

Hashtag-overwegingen

Je weet al dat hashtags content helpen om beter zichtbaar te worden, maar hashtags werken anders op Pinterest. Het sociale mediaplatform ondersteunt het zoeken via hashtags niet en daarom hebben ze niet dezelfde relevantie als ze leuk vinden op Twitter of Instagram. De vuistregel voor hashtags is dus om er niet door geobsedeerd te raken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *